1. DEFINIȚII ȘI TERMENI
Herum – este denumirea comercială a S.C. PETRACHE INDUSTRIES S.R.L., persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în sat Aliceni, Stradă Pinului 11, jud. Buzău, având număr de ordine în Registrul Comerțului J10/579/2021, cod unic de înregistrare fiscală RO44182478.
Vânzător – Herum.
Cumpărător – poate fi orice persoană fizică care are vârstă peste 16 ani sau persoană juridică sau orice entitate juridică care efectuează o comandă.
Client – poate fi orice persoană fizică care are vârstă peste 16 ani sau persoană juridică care are sau obține acces la CONȚINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispoziție de către Herum (electronic, telefonic, etc) sau în baza unui acord de utilizare existent între Herum și acesta și care necesită crearea și utilizarea unui Cont.
Utilizator – orice persoană fizică care are vârstă peste 16 ani sau persoană juridică înregistrată pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termeni și Condițîi Generale.
Nickname – pseudonim prin care un anumit Utilizator/Client/Cumpărător poate adaugă Conținut pe Site. Nickname-ul este asociat informațiilor din Site ale Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului sub denumirea de “Nume Utilizator”.
Cont – secțiunea din Site formată dintr-o adresa de e-mail și o parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține informațîi despre Client/Cumpărător și istoricul Cumpărătorului în Site (Comenzi, facturi fiscale, etc.). Utilizatorul este responsabil și se va asigura că toate informațiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete și actualizate.
Favorite – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să își creeze Liste cu Bunuri și Servicii pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achizițîi folosindu-se de serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.
Lista – secțiunea din Favorite în care Cumpărătorul/Utilizatorul poate adaugă Bunuri sau Servicii pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achizițîi și pe care, ulterior, le poate șterge sau le poate adaugă în coșul de cumpărături („Coșul meu”).
Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește să le achiziționeze la momentul adăugării sau la un moment ulterior; în cazul în care Bunurile sau Serviciile nu sunt achiziționate la momentul adăugării prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.
Site – magazinul online găzduit la adresa web www.herum.ro și subdomeniile acestuia.
Comandă – un document electronic ce intervine că formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția să de a achiziționa Bunuri și Servicii de pe Site.
Bunuri și Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele și serviciile menționate în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Vânzător, Cumpărătorului că urmare a Contractului încheiat.
Campanie – acțiunea de a expune în scop comercial, un număr finit de Bunuri și/sau Servicii având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioada limitată de timp stabilită de către Vânzător.
Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului.
Conținut – reprezintă:
· toate informațiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
· conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorilor de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
· orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al Vânzătorului, Cumpărătorului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de către acesta;
· informațîi legate de Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de Vânzător într-o anumită perioada;
· informațîi legate de Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de către un terț cu care Vânzătorul are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioada;
· date referitoare la Vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.
Review – o evaluare scrisă de către dețînătorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactată pe baza experienței personale și capacitățîi acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune dacă Bunul sau Serviciul respectă sau nu specificațiile menționate de către producător.
Cere informații – formulă de adresare către Vânzător cu scopul de a obține informațîi despre Bunurile sau Serviciile din pagină respectivă.
Răspuns – informație scrisă care este transmisă Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului care a adresat o Întrebare în Site, în pagină unui anumit Bun. Răspunsul reprezintă o explicație oferită de Vânzător unui Utilizator/Client/Cumpărător.
Document – prezențele Termene și Condițîi.
Comunicări Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) conțînând informațîi generale și tematice, informațîi cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la ofertele sau promoțiile Herum, informații referitoare la Bunuri și Servicii adăugate în secțiunea “Cont/Coșul meu” sau secțiunea “Cont/Favorite” precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către Herum, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
Taxa de timbru verde – valoarea exprimată în lei, plătită de către Vânzător către societatea autorizată cu preluarea operațiunilor de colectare, transport și valorificare/reciclare a deșeurilor echipamentelor electrice și electronice, astfel cum este prevăzut de legislația în vigoare.
Specificații – toate specificațiile și/sau descrierile Bunurilor și Serviciilor așa cum sunt precizate în descrierea acestora.
2. DOCUMENTE CONTRACTUALE
2.1. Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu formă de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale.
2.2. Notificarea primită de către Cumpărător, după efectuarea Comenzii are rol de informare și nu reprezintă acceptarea Comenzii. Această notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
2.3. Pentru motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifică cantitatea Bunurilor și/sau Serviciilor din Comandă. Dacă modifică cantitatea de Bunuri și/sau Servicii din Comandă va anunță Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul de telefon puse la dispoziția Vânzătorului la efectuarea Comenzii și va returna suma achitată.
2.4. Contractul se consideră încheiat între Vânzător și Cumpărător în momentul primirii de către Cumpărător de la Vânzător, prin intermediul poștei electronice și/sau SMS a notificării de expediere a Comenzii.
2.5. Documentul și informațiile puse la dispoziție de către Vânzător pe Site vor stă la baza Contractului, în completarea acestuia fiind certificatul de garanție emis de către Vânzător sau un furnizor al acestuia pentru Bunurile achiziționate.
3. POLITICA DE VÂNZARE ONLINE
3.1. Accesul în vederea efectuării unei Comenzii îi este permis oricărui Utilizator/Cumpărător.
Pentru motive justificate Vânzătorul își rezervă dreptul de a restricționa accesul Utilizatorului/Cumpărătorului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele din modalitățile de plata acceptate, în cazul în care consideră că în baza conduitei sau a activitățîi Utilizatorului/Cumpărătorului pe Site, acțiunile acestuia ar putea prejudicia în vreun fel Herum. În oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumpărătorul se poate adresa către Herum, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor susmenționate.
3.2. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta(telefonic), sau prin adresele menționate la secțiunea “contact” din Site. Vânzătorul are libertatea de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit să aducă justificări pentru această.
3.3 În cazul unui volum de trafic neobișnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet, Herum își rezervă dreptul de a cere Utilizatorilor/Cumpărătorilor introducerea manuală a codurilor de validare de tip captcha, în vedere protejării informației din cadrul Site-ului.
3.4. Herum poate publică pe Site informațîi despre Bunuri și/sau Servicii și/sau promoțîi practicate de către acesta sau de către oricare alt terț cu care Herum are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioada de timp sau în limita stocului disponibil.
3.4.1. PETRACHE INDUSTRIES SRL nu își asumă responsabilitatea pentru descrierile și imaginile produselor prezentate pe site-ul www.herum.ro, acestea fiind puse la dispoziția www.herum.ro de către furnizori.
3.5. Toate tarifele aferente Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ T.V.A..
3.6. În condițiile prevăzute de lege, prețul Bunurilor electrice/electronice afișat pe Site, include Taxa de timbru verde.
3.7. În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
3.8 Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor și/sau a Serviciilor disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
3.9. După 14 (paisprezece) zile de la achiziționarea unui Bun sau Serviciu, Cumpărătorului i se va solicită înscrierea unui Review legat de Bunul sau Serviciul achiziționat. Solicitarea va fi transmisă către adresa de email înscrisă de Cumpărător în Cont. În acest fel, Cumpărătorul contribuie la informarea altor posibili Utilizatori/ Clienți/ Cumpărători de pe Site și se implică activ în dezvoltarea de noi Servicii și în detalierea cât mai completă a caracteristicilor Bunurilor.
4. CESIONAREA ȘI SUBCONTRACTAREA
4.1. Vânzătorul poate cesiona și/sau subcontracta o terță parte pentru Servicii ce țîn de onorarea Comenzii, cu informarea Cumpărătorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vânzătorul va fi întotdeauna responsabil față de Cumpărător pentru toate obligațiile contractuale.
5. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ ȘI INDUSTRIALĂ
5.1. Conținutul, astfel cum este definit în preambul, incluzând dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text și/sau conținut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusivă a Herum, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obținute în acest sens în mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare și/sau publicare).
5.2. Clientului/Cumpărătorului/Utilizatorului nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricărui Conținut în orice alt context decât cel original intenționat de Herum, includerea oricărui Conținut în afară Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifică dreptul de autor al Herum asupra Conținutului precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul scris expres al Herum.
5.3. Orice Conținut la care Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul are și/sau obține acces prin orice mijloc, se află sub incidența Documentului, în cazul în care Conținutul nu este însoțit de un acord de utilizare specific și valid încheiat între Herum și acesta, și fără nicio garanție implicit sau expres formulată din partea Herum cu referire la acel Conținut.
5.4. Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul poate copia, transferă și/sau utiliza Conținut numai în scopuri personale sau non-comerciale, numai în cazul în care acestea nu întră în conflict cu prevederile Documentului.
5.5. În cazul în care Herum conferă Clientului/Cumpărătorului/Utilizatorului dreptul de a utiliza sub formă descrisă într-un acord de utilizare distinct, un anumit conținut, la care Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul are sau obține acces în urmă acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor conținuturi definite în acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor conținuturi pe site sau a perioadei definite în acord, conform condițiilor definite, în cazul în care acestea există și nu reprezintă un angajament contractual din partea Herum pentru respectivul Client/Cumpărător/Utilizator sau oricare alt terț care are/obține acces la acest conținut transferat, prin orice mijloc și care ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urmă acestui conținut, în timpul sau după expirarea acordului de utilizare.
5.6. Niciun Conținut transmis către Client, Utilizator sau Cumpărător, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare și/sau vizualizare nu constituie o obligație contractuală din partea Herum și/sau al angajatului/prepusului Herum care a mijlocit transferul de Conținut, în cazul în care această există, față de respectivul conținut.
5.7. Este interzisă orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care îl însoțește, în cazul în care acesta există.
6. COMANDA
6.1. Clientul/Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adăugarea Bunurilor și/sau Serviciilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comandă efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate expres. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Bun și/sau un Serviciu este disponibil pentru achiziție în măsură în care există stoc disponibil pentru această. Adăugarea unui Bun/Serviciu în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automată a Bunului/Serviciului.
6.2. Prin finalizarea Comenzii Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la dată plasării Comenzii.
6.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că Vânzătorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesară contactarea Cumpărătorului.
6.4. Vânzătorul poate anula Comandă efectuată de către Cumpărător, în urmă unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără că vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
După anularea unei tranzacții prin card, banca emitentă va debloca suma blocată în contul clientului în termen de 1-30 de zile, în funcție de politică acesteia.
6.5. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suportă alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
– ziua în care Cumpărătorul întră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
– ziua în care Cumpărătorul întră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
6.6. În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va putea completă online formularul de retur ce se regăsește la adresa https://www.herum.ro/formular-retur-produse.
6.7. În cazul în care Clientul/Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv. În cazul în care Comandă este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la dată informării Vânzătorului de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată după cum urmează:
6.7.1. pentru Comenzile achitate cu card bancar ->prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
6.7.2. pentru Comenzile achitate cu Op/iTransfer/ -> prin virament bancar;
6.7.3. pentru Comenzile achitate ramburs -> prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client.
6.8. Vânzătorul va putea amână rambursarea sumei până la primirea Bunurilor vândute.
6.9. Dacă Bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut că și nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicită o taxa pentru readucerea Bunului în stadiul inițial, după caz,sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului că resigilat sau, la solicitarea Cumpărătorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Cumpărător.
6.10. În cazul în care un Bun și/sau Serviciu comandat de către Cumpărător, nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urmă va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului și/sau Serviciului, în termen de maxim 7 (șapte) zile de la dată la care Vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt sau de la dată la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a Contractului.
6.11. Disponibilitatea unui Bun va fi afișată în Site după cum urmează:
“în stoc”– avem cel puțîn o bucată în stocul Herum;
“la comandă”– Bunul nu este disponibil în stocul Herum. Dacă înregistrezi o Comandă pentru un Bun care are în dreptul lui “la comandă”, unul dintre consultanții noștri de vânzări te va contacta în cel mai scurt timp că să îți comunice disponibilitatea Bunului;
“precomanda”– Bunul nu este disponibil în stocul Herum și nici în stocul furnizorului. Dar, dacă înregistrezi o comandă pentru un Bun care are în dreptul lui “precomanda”, unul dintre consultanții noștri de vânzări va verifică termenul de aprovizionare al furnizorului și te va contacta că să îți comunice disponibilitatea Bunului;
“stoc epuizat”– Bunul nu mai este disponibil în stocul Herum.
7. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE
7.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
7.1.1. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător;
7.1.2. furnizarea de Bunuri și/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
7.1.3. furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;
7.1.4. furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expiră rapid;
7.1.5. furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţîi sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumpărător;
7.1.6. furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
7.1.7. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
8. CONFIDENȚIALITATE
8.1. Herum va păstra confidențialitatea informațiilor de orice natură pe care le furnizați. Dezvăluirea informațiilor furnizate se va putea face doar în condițiile menționate în prezentul Document.
8.2. Nicio declarație publică, promovare, comunicat de presă sau orice alt mod de dezvăluire către terțe
părți nu va fi făcută de Cumpărător/Client cu privire la Comandă/Contract fără consimțământul prealabil scris al Vânzătorului.
8.3. Prin transmiterea de informațîi sau materiale prin intermediul acestui site, oferiți Vânzătorului acces nerestricționat și irevocabil la acestea, dreptul de a utiliza, reproduce, afișa, modifică, transmite și distribui aceste materiale sau informații. Sunteți, de asemenea, de acord că Vânzătorul să poată utiliza liber, în interes propriu, aceste informații, idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care ni le-ați trimis prin intermediul Site-ului. Herum nu va constitui subiect de obligății referitoare la confidențialitatea informațiilor trimise, dacă legislația în vigoare nu prevede alte specificări în acest sens.
9. COMUNICĂRI COMERCIALE
9.1. Cumpărătorul/Utilizatorul/Clientul își poate modifică în orice moment opțiunea cu privire la acordul dat Vânzătorului pentru Comunicările Comerciale conțînând informațîi generale și tematice inclusiv informații cu privire la oferte sau promoții, după cum urmează:
9.1.1. prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în Comunicările Comerciale primite de la Vânzător; sau
9.1.2. prin contactarea Vânzătorului.
9.2. În urmă achiziționării unui Bun sau Serviciu, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicări Comerciale cu privire la:
– sugestii de Bunuri sau Servicii recomandate a fi utilizate împreună cu Bunul sau Serviciul achiziționat.
9.3. Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, în orice moment, de la Comunicările Comerciale menționate la punctul 9.2. de mai sus prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în mesajele comerciale primite de la Herum sau prin contactarea Herum în acest sens.
9.4. De asemenea, pentru îmbunătățirea ofertei de Bunuri și Servicii și a experienței de cumpărare, vom folosi datele dvs. pentru efectuarea de cercetări de piață și sondaje de opinie. Informațiile obținute în urmă acestor cercetări de piață și a sondajelor de opinie nu vor fi utilizate în scopuri publicitare ci doar în cele menționate mai sus. Răspunsurile dvs. la cercetările de piață și sondajele de opinie nu vor fi asociate cu identitatea dvs. și nici transmise către terți și nici nu vor fi publicate. Puteți obiecta la utilizarea datelor în scopuri de cercetare de piață și sondaje de opinie în orice moment, prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în mesaj sau prin contactarea Herum.
10. FACTURARE – PLATA
10.1. Prețurile Bunurilor și Serviciilor afișate în cadrul site-ului www.herum.ro includ T.V.A. conform legislației în vigoare.
10.2. Prețul, modalitatea de plata și termenul de plata sunt specificate în fiecare Comandă. Vânzătorul va emite către Cumpărător o factură pentru Bunurile și Serviciile livrate, obligăția Cumpărătorului fiind să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform cu legislația în vigoare.
10.3. Vânzătorul va transmite Cumpărătorului factură aferentă Comenzii ce conține Bunuri și/sau Servicii vândute de Herum, exclusiv în format electronic, prin adăugarea facturii în pagină de comandă sau prin poștă electronică, la adresa de e-mail menționată de Cumpărător în comandă sau în Contul sau.
10.4. Pentru o corectă comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumpărătorului îi revin obligățiile de a-și actualiza ori de câte ori este cazul datele din Contul sau și de a accesa informațiile și documentele aferente fiecărei Comenzi, existente în Cont.
10.5. Prin această modalitate de comunicare Cumpărătorul, accesând Contul sau, va deține o evidență a facturilor emise de Herum, putându-le salva și arhivă la rândul sau în orice moment și în orice modalitate pe care o dorește.
10.6. Prin trimiterea Comenzii, Cumpărătorul își exprimă acordul să primească facturile în format electronic prin adăugarea acestora de către Herum în Contul sau ori prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail menționată în Contul sau sau în pagină de comandă.
10.7. În cazul în care aceste informațîi sunt indisponibile mai mult de 48 (patruzecisiopt) de ore în Cont, te rugăm să ne sesizezi acest aspect pe adresa de mail: contact@herum.ro.
10.8 Datele cardului de plata ale Utilizatorului/ Cumpărătorului nu vor fi accesibile Herum și nici nu vor fi stocate de către de Herum, ci de către procesatorul de plăti integrat în Site, entitate autorizată să presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a cărei identitate Utilizatorul/ Cumpărătorul va fi informat, anterior introducerii datelor. Herum furnizează serviciul în domeniul inregistrării și stocării datelor cardului de plata a utilizatorului prin intermediul entității autorizată să presteze servicii de stocare a datelor de card, S.C. C SOLUTION S.R.L. (PlatiOnline), societate înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului cu nr. J40/8552/11.10.2001, având sediul în București, Aleea Callatis, nr.7, Sector 6, cod fiscal RO14225658.
10.9. În anumite cazuri, pentru menținerea securității Tranzacțiilor, la înregistrarea Comenzii, Cumpărătorului i se va solicită să autorizeze plata prin reintroducerea parolei aferente Contului sau utilizarea amprentei digitale în cazul terminalelor mobile care au această facilitate.
10.10. Pentru motive de securitate a Tranzacțiilor Utilizatorul/ Cumpărătorul este sfătuit să nu rămână logat pe Site și să nu seteze opțiunea de logare automată pe dispozitivele mobile. Divulgarea parolei de acces în cont nu este permisă și se recomandă folosirea unei parole cu caracter puternic de securitate (de ex.: să conțînă cel puțîn opt caractere, incluzând litere mari, litere mici, cifre și caractere speciale).
11. LIVRAREA BUNURILOR
11.1. Condițiile de livrare a Bunurilor și Serviciilor vândute de către Herum le ragasesti în secțiunea Livrare comenzi.
11.2. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor și va asigura transmiterea documentelor însoțitoare.
11.3. Vânzătorul va efectua livrarea Bunurilor și Serviciilor numai pe teritoriul României.
12. GARANȚII
12.1.Produsele comercializate pe site-ul www.herum.ro sunt acoperite de garanția legală de conformitate și respectă termenii Legii 449/2003. Pentru informațîi detaliate despre vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, vă rugăm să accesați: https://anpc.ro/anpcftp/legislație/Lege%20nr.%20449(r1)%20din%202003.html
12.2.Garanția reprezintă orice angajament asumat de Vânzător față de Cumpărător/Utilizator, prin care acesta se obligă să restituie Cumpărătorului/Utilizatorului, fără solicitarea unor costuri suplimentare, prețul plătit, prețul de reparare sau prețul de înlocuire a produsului, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate pe site-ul www.herum.ro sau în declarația de conformitate a produsului.
12.3. Produsul este acoperit de garanție în următoarele condițîi:
- Cumpărătorul/Utilizatorul a achiziționat produsul de pe site-ul www.herum.ro;
- Cumpărătorul/Utilizatorul a respectat instrucțiunile de folosire și întreținere ale produsului, acesta fiind utilizat conform instrucțiunilor impuse de producător sau distribuitor;
- Cumpărătorul/Utilizatorul a păstrat documentul fiscal (factură sau bonul fiscal) care atestă achiziționarea produsului.
12.4. Cauzele pierderii garanției sunt:
- Avarii/deteriorări mecanice ale produsului, expunerea excesivă la radiațîi solare a produsului sau modificări fizice neautorizate ale acestuia;
- Defectarea produsului, ocazionată de nerespectarea instrucțiunilor de utilizare, întreținere, transport, manipulare și instalare ale acestuia, prevăzute în manualul de utilizare;
- Deteriorarea mecanică provocată prin lovirea produsului sau deteriorarea marcajului cu modelul și seria acestuia;
- Inundarea, incendierea, expunerea la soare sau la descărcări electrice a produsului, modificări sau instalări necorespunzătoare, intervențîi neautorizate;
- Distrugerea circuitelor interne ale produsului, generate de șocurile rezultate în urmă manipulării necorespunzătoare a acestuia.
13. TRANSFERUL PROPRIETĂȚIi BUNURILOR
13.1. Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferată la livrare, după efectuarea plății din partea Cumpărătorului în locația indicată în Comandă (înțelegând prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de primire pe factură fiscală în cazul livrărilor efectuate de personalul Vânzătorului).
14. RĂSPUNDERE
14.1. Vânzătorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul sau oricare terță parte o poate suferi că rezultat al îndeplinirii de către Vânzător a oricărei din obligațiile sale conform Comenzii și pentru daune care rezultă din utilizarea Bunurilor și Serviciilor după livrare și în special pentru pierderea acestora.
14.2. Prin crearea și utilizarea Contului, Utilizatorul/ Cumpărătorul își asumă răspunderea pentru menținerea confidențialității datelor de Cont (user și parolă) și pentru gestionarea accesării Contului, și, în măsură permisă de legislația în vigoare, este responsabil de activitatea derulată prin intermediul Contului sau.
14.3. Prin crearea Contului și/sau utilizarea Conținutului și/sau plasarea Comenzilor, Clientul / Utilizatorul/ Cumpărătorul acceptă în mod expres și fără echivoc Termenele și Condițiile Site-ului în ultima versiune actualizată care este comunicată în cadrul Site-ului, existența la dată creării Contului și/sau utilizării conținutului și/sau la dată plasării Comenzii.
14.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a actualiza și modifică periodic Termenele și Condițiile Site-ului pentru a reflectă orice modificări ale modului și condițiilor de funcționare a Site-ului sau orice modificări ale cerințelor legale. Documentul este opozabili Clienților / Utilizatorilor/ Cumpărătorilor de la momentul afișării în Site. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe Site versiunea modificată a Documentului, motiv pentru care va rugăm să verificați periodic conținutul acestui Document.
15. SCRIEREA DE REVIEW-URI, COMENTARII, ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI
15.1. scrierea de Review-uri, Comentarii, Întrebări și Răspunsuri se poate face, de către Utilizatori/Clienți/Cumpărători, în secțiunile “Cere informații” și “Review-uri”. Informațiile înscrise pot fi atât pozitive, cât și negative, și se vor referi la caracteristicile și modul de folosire al unui produs sau serviciu.
15.2. În momentul înregistrării unui anumit Review/Comentariu/Întrebare/Răspuns pe Site, Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii acordă Vânzătorului o licență neexclusiva, perpetuua, irevocabilă, nelimitată teritorial și dau dreptul Vânzătorului de a utiliza, reproduce, modifică, adapta, publică, traduce, distribui și de a afișa acest conținut.
15.3. Fiecare Utilizator/Client/Cumpărător, în momentul înscrierii de Review/Comentariu/Întrebare/Răspuns în secțiunile menționate, se angajează să respecte următoarele reguli:
– să facă referiri doar la caracteristici și/sau modul de utilizare al unui anumit produs sau serviciu, evitând informații legate de aspecte ce se pot schimbă (preț sau oferte promoționale) sau informații care țîn de modul desfășurării Comenzii;
– să folosească doar limba română. Sunt permise și cuvintele sau expresiile care, deși nu sunt considerate românești, sunt de largă utilizare în toate mediile referitoare la domeniul respectiv (ex.: mouse, notebook, plug and play);
– să utilizeze un limbaj corespunzător, neofensator, fără termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator/Client/Cumpărător;
– să se asigure de încadrarea corectă a conținutului introdus pe Site astfel: orice Review va fi înscris în secțiunea “Review-uri”;
– să se asigure că informațiile introduse de ei sunt realiste, corecte, neinselatoare și în conformitate cu legile aplicabile, respectând astfel inclusiv drepturile altor părți, drepturile de autor, de marca comercială, de licență sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
– să folosească această facilitate doar pentru a comunica sau a obține detalii suplimentare referitoare la un anumit produs sau serviciu de pe Site fără a face referire către alte firme ce promovează vânzarea și cumpărarea de produse sau servicii;
– să nu furnizeze sau să solicite, în niciun mod și în nicio măsură, date personale (detaliile de contact, informații despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume și/sau prenume etc.) sau orice altă informație care poate determina dezvăluirea acestor date personale;
– să nu înscrie informații și/sau detalii despre URL-uri (legături) din alte site-uri comerciale ce desfășoară aceeași activitate comercială că și Vânzătorul;
– să nu încerce fraudarea serviciilor puse la dispoziție de către Vânzător sau să înscrie Review-uri/Comentarii/Întrebări/Răspunsuri care să conțînă materiale de natură publicitară;
– să nu utilizeze Review-ul/Comentariul/Întrebarea/Răspunsul că mijloc de comunicare cu Vânzătorul, în acest sens se vor folosi datele de contact ale Vânzătorului înscrise pe Site.
15.4. Pe lângă o evaluarea realistă critică, în momentul înscrierii unui Review, Utilizatorul/Clientul/Cumpărătorul va adaugă și un Rating relevant pentru produsul sau serviciul aferent. Review-urile, împreună cu Rating-urile corespunzătoare lor, vor influență Rating-ul general al produsului sau serviciului, număr de stele colorate galben care apare lângă titlul acestora. Astfel, un Review însoțit de un Rating mare duce la o creștere a Rating-ului general, iar un Review însoțit de un Rating mic duce la o scădere a Rating-ului general.
Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii ce înscriu Review-uri la care atașează fișiere foto sau video(fișiere tip .gîf) vor respectă următoarele reguli:
– fișierele încărcate vor conține imagini și/sau videoclipuri(fișiere tip .gîf) care se referă la produsul sau serviciul pentru care se scrie Review-ul, asigurându-se că fișierele încărcate respectă drepturile de autor;
– fișierele încărcate nu vor conține violență, conținut pentru adulți, limbaj licențios sau alt conținut care ofensează o persoană/un grup pe baza rasei sau a originii etnice, a religiei, a handicapului, a sexului, a vârstei, a statutului de veteran, a orientării sexuale sau politice;
– fișierele încărcate nu vor conține informații legate de alte persoane;
– fișierele încărcate nu vor conține URL-uri sau watermark-uri către site-uri ce desfășoară aceeași activitate comercială că Vânzătorul.
15.5. Când un Review/Comentariu/Întrebare sau Răspuns este semnalat de către un Utilizator/Client/Cumpărător că având un conținut inadecvat, dintr-o perspectiva strict subiectivă, acest conținut este examinat cu atenție de către Vânzător pentru a determina dacă încalcă Termeni și Condiții Site. Textele, fotografiile sau videoclipurile introduse sunt eliminate din Site numai după examinarea acestora de către Vânzător.
15.6. În cazul în care Vânzătorul constată încălcarea Termenelor și Condițiilor în mod repetat, acesta își rezervă dreptul de a suspendă posibilitatea Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului de a înscrie Review-uri/Comentarii/Întrebări sau Răspunsuri în secțiunea “Review-uri”.
Eventualele sesizări sau reclamații legate de Bunul și/sau Serviciul achiziționat de Cumpărători nu vor putea face obiectul niciunui Review, aceștia din urmă fiind datori să respecte dispozițiile capitolului 19 de mai jos în vederea soluționării rapide și amiabile a oricăror astfel de sesizări/reclamații.
15.7. Review-urile vor fi afișate sub formă:
– “Achiziție verificată” – Review-ul este publicat de către un Cumpărător care a achiziționat Bunul/Serviciul din Site-ului Herum
– ”Achiziție neverificată” – Review-ul este publicat de către un Utilizator care nu a achiziționat Bunul/Serviciul prin intermediul Site-ului Herum sau Herum nu are informații despre această achiziție
16. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
16.1. Te rog să parcurgi Politică de Confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care face parte din prezentul Document.
17. FOLOLSIREA COOKIE-URILOR
17.1. Vezi Politică de Cookies, care face parte din prezentul Document.
18. FORȚĂ MAJORĂ
18.1. Nici una din părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră. Forță majoră este evenimentul imprevizibil, în afară controlului părților și care nu poate fi evitat.
18.2. Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la dată producerii lui, respectivul eveniment nu încetează fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a contractului fără că vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.
19. LEGEA APLICABILĂ – JURISDICȚIA. SESIZĂRI ȘI RECLAMAȚII. SOLUȚIONAREA ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR (SAL/SOL)
19.1. Prezentul document este supus legii române. În cazul unor eventuale litigii apărute între Vânzător și Utilizatori / Cumpărători se va încerca întâi rezolvarea pe cale amiabilă a acestora. Prezentul capitol și procedura de mai jos reprezenta o dovadă a disponibilității Vânzătorului de a soluționa rapid, eficient, amiabil, alternativ, extra-judiciar, sesizările/reclamațiile/litigiile în care este parte, folosindu-se de toate mecanismele și măsurile legale aplicabile în România.
19.2. Astfel, pentru sesizări sau reclamații legate de Bunul și/sau Serviciul achiziționat, Cumpărătorii au la dispoziție oricând posibilitatea transmiterii respectivei reclamații la adresa de e-mail: contact@herum.ro. Termenul maxim de soluționare a reclamațiilor sau a sesizărilor de către Vânzător este de 30 de zile calendaristice de la dată primirii acestora.
În cazul în care Cumpărătorii:
- nu primesc un răspuns la expirarea celor 30 zile de la Vânzător; sau
- primesc un răspuns peste acest termen de la Vânzător; sau
- sunt nemulțumiți asupra modului în care a fost gestionată sesizarea/reclamația de către Vânzător;
pot apela la procedurile alternative de soluționare (SAL/SOL) prezentate mai jos și ulterior instanțelor de judecată competențe conform art. 19.7 din prezentul document.
19.3. SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potențiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea Bun și/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizările sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalități alternative de soluționare poate fi realizată atât online conform pct. 19.5 de mai jos, cât și prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil conform art. 19.4. de mai jos.
19.4. În vederea soluționării alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamația Cumpărătorului poate fi depusă în scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la următoarele date de contact: adresa: București, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod poștal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților ȘAL la nivel european, disponibil la următorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”. Pentru și mai multe detalii, Cumpărătorii pot accesa link-ul afișat în site în secțiunea ANPC – SAL.
19.5. Având în vedere dispozițiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumpărătorul are posibilitatea de a opta pentru soluționarea pe cale extrajudiciară a eventualelor litigii, și prin utilizarea platformei europene de soluționare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeană pentru a facilita soluționarea independența, imparțială, transparență, eficace, rapidă și echitabilă, pe cale extrajudiciară, a litigiilor care privesc obligațiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care își are reședința în Uniunea Europeană și un comerciant stabilit în Uniunea Europeană. În acest sens, poate fi accesat link-ul existent în secțiunea: Soluționarea Online a litigiilor.
19.6. SAL și SOL nu reprezintă două mecanisme diferite pentru soluționarea eventualelor sesizări/reclamații. Cumpărătorul înțelege că soutionarea alternativă a litigiilor și soluționarea online a litigiilor subzistă că un singur mecanism, reprezentând unul și același instrument existând între acestea o identitate de scop, obiect și finalitate. Cumpărătorul înțelege că distincția dintre SAL și respectiv SOL este reprezentată de modalitatea de accesare / formatul inițial al respectivei sesizări/reclamații, astfel încât în cazul SAL formă de adresare a consumatorului este una de tip clasic, în scris (pe email, pe cale poștală) pe care în cazul SOL, consumatorul optează pentru utilizarea completării unui formular existent pe o platfoma digitală, exclusiv online.
19.7. În cazul în care soluționarea amiabilă ori alternativă a sesizărilor/reclamațiilor/litigiilor nu va fi posibilă, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi soluționate de către instanțele judecătorești române competențe din Municipiul București.